Interesē jautājums – kas ir SEO? Tā ir tieši meklētājprogrammu optimizācija. Šī koncepcija slēpj pārdomātu mājas lapas attīstību un viņas popularizēšanu, lai sasniegtu vienu no pirmajām vietām meklētājprogrammas rādīšanas rezultātos.
SEO mājas lapas optimizācija var arī būt izskaidrota savādākā variantā, proti, kā kanālu datu plūsmas piesaistīšanu lapai un sava veida rīku meklēšanas robotu ietekmēšanai, lai sasniegtu pirmo vietu meklēšanā. Rodas jautājums, kādēļ ir tik ļoti nozīmīgi atrasties meklēšanas rezultātu pirmajās vietās. Tieši šo var paskaidrot ar meklēšanas programmu statistiku jeb meklēšanas vārdu ievadīšanu, kas atspoguļo lietotāju vēlmi kaut ko nopirkt. No kopējā datu daudzuma 95% ietilpst atrašanas rezultātu 1. lappusē, bet tikai no sešdesmit procentiem līdz pat astoņdesmit procentiem – 1.-3. lpp. Ikviens uzņēmējs labprāt pievilināt šādu interesi savam uzņēmumam (brendam, produktam), tādēļ jau ir būtiski likt klāt visas pūles, priekš tam, lai iekļūtu meklēšanas rezultātu pirmajās vietās.
Lasi vairāk – https://www.ntz.lv/reklamraksti/digitalais-marketings-tavam-biznesam-rudens-sezona-ko-pirceji-mekle/
Seo optimizācijas parādīšanās vēsture
Vienlaikus ar pamata meklētājprogrammu parādīšanos senajos deviņdesmitajos gados vairāki dalībnieki saprata, ka tiem ir jāizpēta meklēšanas programmu algoritmi, lai varētu palielināt trafiku un klientus sev. Tanī periodā parādījās izpratne par to, kas ir SEO un kam tieši šis process būs vajadzīgs, kā arī parādījās tāda darba profesija kā “seo speciālists”, kas ir tāds cilvēks, kurš profesionāli nodarbojās ar mājas lapu seo optimizāciju. Šajā laikā pamatā pietika ar kādu SPAM veidīgu tekstu ar atslēgvārdiem, lai būtu pirmajās vietās.
Jau 1998.gadā Google programma ieviesa PageRank algoritmu, kurs pilnīgi mainīja visu. Līdzīgi kā Google Meklētājs, tad arī Yandex 1999.g. ieviesa savu TIC algoritmu. Abi algoritmi bija līdzīgi un balstījās uz saites svaru. Lielu svaru sāka ieņemt pašas mājas lapas optimizācija.
Kopš 2012. gada meklēšanas programmas uzsākušas sīvu cīņu ar linku spamošanu. Tas sākās ar Google Penguin algoritma ieviešanu 2012. gadā. Pēc tam 2014. gadā Yandex visiem paziņoja, ka pilnīgi atspēkoja linku svaru uz formulu reitingam, pie tam 2015.g. izlaida Minusinsk filtru, kas sodija mājas lapas bloķējot tās par surogātpastu.
Pēc aptuveni 2015.g. ikkatrs seo speciālists jau saprata, kad spēles noteikumi jau ir pavisam mainījušies. Līdz šim ir zināmi vairak kā astoņi simti faktori, kuri ietekmē pozīcijas reitinga formulā. Taču vienīgā metode, kā šodien sasniegt meklēšanas rezultātu pirmo lapu, jau ir nepārtraukts kā arī sarežģīts darbs ar mājas lapu, kur būs pārdomāta seo stratēģija.
Kādi tieši seo pakalpojumi varētu būt atbilstoši?
Tad, kad Jūs mēģiniet atrast kādu tieši, kam varētu būt iespējams uzticēt savas mājas lapas optimizācija. kā arī tās reklamēšana, galvenais ir atcerēties, kad šis darbs būtu jāizdara profesionālai darbinieku komandai vai seo speciālistam. Ir daudzi varianti, kā var tos sameklēt un nodibināt sadarbību. Daži cilvēki domā, kad tāds seo speciālists var darboties strādāt pie viņiem firmā, taču to visbiežāk izvēlas tie īpašnieki, kuri diezgan šauri domā kā arī nevar saredzēt kopējo bildi par darbību un īsti neizprot, kas ir seo vai digitālais mārketings. Šajā gadījumā galvenais arguments ir tāds, ka atsevišķs darbinikes – seo speciālists, darbosies tikai pie sava darba devēja projekta. Taču šim lēmumam būs vairākas ne pārāk pozitīvas sekas – tāda tipa profesionālis daudz maksā, kā arī tam ir jānodrošina atvaļinājums un prēmijas izmaksas. Protams, lielai kompānijai būtu izdevīgi, kad tā personāla sastāvā ir sava veida mārketinga aģentūra ar tādiem speciālistiem. Taču pārējiem labāk sameklēt, kāda tieši digitālā mārketinga aģentūra būs tiešām piemērota viņu budžetam un mērķim. Šeit darbinieka izdevumā būs pilnīgs seo stratēģija un audits, pēc kuras tiks veikta uzlabošana bet, ja vajadzīgs – mājas lapas izveide. Jau var arī mēģināt uzzināt, cik tad rentabla ir google reklāma un tad nopelnīt vēl ar citiem veidiem.